LITERÁRNO-DRAMATICKÝ ODBOR

Cieľom výuky literárno-dramatického odboru je podporiť sebavyjadrenie dieťaťa pomocou tvorivej dramatiky. Deti sa na hodinách LDO vyjadrujú pohybom, mimikou a slovom. Tvoria, hrajú divadlo.

 

                                    

 

 

Vyučovacie predmety:

 

Literárno-dramatický odbor pracuje s literatúrou v podobe scenára. Venuje sa klasickému prednesu, no dôraz sa kladie na dramatizáciu, vyjadrenie myšlienky, či pocitu cez gestá a pohyby.
Na vyučovaní „mladí herci a herečky“ tvoria cvičné etudy na zadanú tému. V dramatickej hre nielen hrajú, ale aj zažívajú konkrétne životné situácie. Počas hodín absolvujú rôzne uvoľňovacie cvičenia a hrajú pohybové hry.
Divadelník sa na samotnej hre učí, ako sa správať na javisku a vystupovať pred publikom. 


DRAMATICKÁ PRÍPRAVA

Dramatická príprava je predmet, ktorý vyučujeme ako hlavný predmet v 1. a 2. ročníku základného štúdia. Skladá sa zo štyroch tematických celkov: Reč, Pohyb, Slovesnosť a Dramatická hra. Náplňou predmetu je rozvíjanie a prehlbovanie pohybových a prednesových daností žiaka. Hlavným obsahom predmetu je dramatická hra, ktorá je typovo zameraná na všetky kompetencie. Vychádza zo spontánnej detskej hry a skúseností žiaka. Vyučovanie je orientované na žiaka a jeho individuálne potreby. Hlavnou stratégiou je viesť žiaka k vlastnej tvorivej aktivite, spolupráci, sebavyjadreniu a pozitívnym zážitkom.

DRAMATIKA A SLOVESNOSŤ

Dramatika a slovesnosť je hlavným predmetom 3.-6. ročníka základného štúdia. Obsahom predmetu je komplexná tvorivá dramatická činnosť, ktorá smeruje k samostatnej, prirodzenej aktivite v dramatickej hre a ku kultivovanému hovorenému či písomnému prejavu. Hlavnou stratégiou je podnecovať fantáziu, rozvíjať vnímavosť a predstavivosť detí, a tak im pomáhať objavovať seba a svet.

PREDNES

Predmet vyučujeme od 2. ročníka. Náplňou predmetu je rozvíjanie a prehlbovanie rečových a prednesových daností žiaka. Hlavným obsahom predmetu je rozvíjať rečové, jazykové a sociálne kompetencie. Predmet vedie žiaka k sebavyjadreniu a empatii. Vnímajú estetickú hodnotu textov a kvalitu rečového prejavu a prednesu.

POHYB

Predmet vyučujeme od 3. ročníka základného štúdia ako cieľavedome vedenú pohybovú výchovu. Je zameraný na vytvorenie pohybových schopností, ktoré bude žiak ďalej vedome a tvorivo uplatňovať a ďalej rozvíjať.

PRÁCA V SÚBORE

Práca v súbore je predmet medziročníkový. Hlavným cieľom je tvorba inscenácie, na ktorej sa podieľajú všetci žiaci. Zužitkujú tam svoje vedomosti a zručnosti z ostatných predmetov. Výsledný produkt – predstavenie je určené na verejnú prezentáciu. Práca v súbore je kľúčovým predmetom vyučovania LDO v ZUŠ IWK, pretože škola je zameraná na prácu v súbore.

 

ŠTÚDIUM ROLÍ A UMELECKÝ PREDNES

Predmet vyučujeme v rámci štúdia 2. stupňa. Žiaci pracujú samostatne na zvolených predlohách – súčasných či dobových a stvárňujú ich na základe svojich predpokladov. Oboznamujú sa s rôznymi východiskami umeleckého prednesu a kritériami jeho hodnotenia.

ZÁKLADY DRAMATICKEJ TVORBY

Predmet je vyučujeme v rámci štúdia 2. stupňa. Žiak rozvíja svoju tvorivosť v konkrétnych modelových situáciách. Pri tvorbe vyjadruje vlastné stanovisko. Žiaci sa učia obmieňať svoj psycho-fyzický prejav, konajú sa s imaginárnou rekvizitou v imaginárnom priestore, hľadajú možnosti sebavyjadrenia. Počas školského roka pracujú na svojej ročníkovej práci, v ktorej spracúvajú konkrétne dramatické zadanie.

DEJINY DRAMATICKEJ TVORBY

Predmet vyučujeme na druhom stupni. Tieto poznatky môžu žiaci zúročiť nielen pri ďalšom rozvoji svojho nadania, ale aj pri príprave na vysokoškolské štúdium s umeleckým zameraním.

 

 

LITERÁRNO-DRAMATICKÝ ODBOR

 

BÁBKARSKÉ ODDELENIE

Je súčasťou literárno-dramatického odboru. Predmety, ktoré tu vyučujeme sú zhodné s predmetmi literárno-dramatického odboru a zameriavajú sa na bábku a jej špecifikum.
Vyjadrenie cez bábku je pre deti veľmi prirodzené a deti sa učia zároveň hrať a spoznávať rôzne typy bábok: maňušky, improvizované bábky, prstové bábky, marionety, javajky, manekýni, tieňové bábky , masky a rôzne kombinácie. S každým typom bábok deti naskúšajú samostatné krátke bábkové predstavenie. Vo vyšších ročníkoch využívajú nadobudnuté zručnosti v predstaveniach s kombináciou typov bábok, zakrytým aj odkrytým vodením.
Deti, ktoré majú záujem naučiť sa vyrábať jednotlivé druhy bábok, môžu od prvého ročníka druhej časti prvého stupňa navštevovať aj predmet BÁBKY. Vyrobené bábky prezentujú na vystúpeniach pre rodičov a žiakov.

 

                                        

 

Sledujte plagáty v meste a našu www stránku!